Nu te poti opri din mancat? Iata 5 solutii care te pot ajuta

Stii zilele alea cand nu te poti opri din mancat? Oricat ai manca, nu reusesti sa te saturi? Simti nevoia sa mananci si aia si aia si tot parca ai mai vrea ceva… Specialistii ne avertizeaza ca aceasta stare e mai mult de ordin psihologic si mai putin de ordin digestiv. Asadar, trebuie mai intai sa intelegi de ce ti se intampla asta si mai apoi sa adresezi problema.

5 motive pentru care nu te poti opri din mancat

Dupa cum spuneam, motivul conteaza foarte mult. Ca orice problema de altfel, trebuie sa identifici sursa si sa lucrezi de acolo. Mai jos am enumerat cateva dintre cele mai populare situatii care te fac sa ajungi un sac fara fund asa ca arunca o privire si analizeaza-ti comportamentul.

#1: Iti e sete

nu te poti opri din mancat - sete

De multe  ori confundam senzatia de foame si sete. Problema apare atunci cand pur si simplu uiti sa bei lichide in timpul zilei. Asadar, cand simti ca nu te poti opri din mancat, bea un pahar mare cu apa si asteapta 10-15 minute. Daca senzatia de foame persista, atunci inseamna ca intr-adevar ti-e foame.

#2: Nu dormi indeajuns

nu te poti opri din mancat - somn

Probabil ai observat si tu: cand esti foarte ocupat/a si nu mai apuci sa dormi, atunci creste si senzatia de foame. De ce? Ei bine, somnul, pe langa faptul ca ajuta la relaxare, e util pentru a regla hormonii care creeaza senzatia de foame.  Asta inseamna ca, cu cat dormi mai putin, cu atat senzatia de foame va deveni mai puternica. Asadar, pentru dieta ta, e nevoie sa dormi intre 7 si 9 ore.

#3: Sari peste micul dejun

nu te poti opri din mancat - mic dejun

Sau mai rau, manaci ceva dulce si cu putine proteine. Micul dejun are rostul de a regla activitatea hormonala de dimineata si, atunci cand e corect, te face sa te simti satul/a pana la amiaza. Studiile au aratat ca cei care consuma un mic dejun bogat in proteine, vor manca mai putine calorii la masa de pranz. Asadar, lasa briosa sau covrigul deoparte si manaca omleta. Avem un articol foarte interesant pe acest topic daca vrei si alte idei de mic dejun sanatos!

#4: Mananci cand esti stresat/a

nu te poti opri din mancat - stres

Oamenii de stiinta numesc asta mancare pe baza de stres. Din pacate, de multe ori nici nu-ti dai seama ca faci asta – doar se intampla. Asadar, ia o pauza si analizeaza-ti un pic comportamentul:

  • Cand ai un deadline foarte strans, ai obiceiul sa rontai in fata calculatorului?
  • Tii in frigider o galetusa de inghetata pentru momentele cand esti suparat/a?
  • Cand ai probleme, ai tendinta sa umpli dulapurile cu snacks-uri, dulciuri si tot felul de astfel de alimente?

Ei bine, daca da, inseamna ca de multe ori mananci pe baza de stres. Asta inseamna si ca nu manaci sanatos pentru ca atunci cand esti stresat ai nevoie de mancaruri bogate in zahar sau grasimi (asa-zisa comfort food).

#5: Facebook-ul tau e plin cu poze/video-uri despre mancare

Bine, nu doar Facebook-ul, ci si Instagram-ul, Pinterest-ul, si altele. Da, e frumos sa te uiti si sa admiri cum altii prepara diverse feluri de mancare, care de care mai aratoase. Totusi, prin simplul fapt ca te uiti tot timpul la mancare, creierul tau va fi stimulat sa produca senzatia de foame. Ba mai mult, daca te uiti la show-uri culinare la TV, la fiecare pauza de reclame ai sa fugi la frigider sau la magazin.

Asadar, rareste lista de pagini despre mancare si gandeste-te de 2 ori inainte sa dai TV-ul pe emisiunea despre gatit.

Ce sa faci atunci cand nu te poti opri din mancat?

nu te poti opri din mancat

Daca senzatia continua, poti sa contracarezi senzatia de foame cu mancaruri care te fac sa te simti satul/a foarte repede. De exemplu, o portie de pop corn e super bine venita. Bineinteles nu trebuie sa aiba tot felul de arome. Cel mai bine ar fi daca l-ai face in modul clasic, la ceaun.

Supele sau borsurile de vara cu legume si fara grasimi sunt super delicioase si merg foarte bine la dieta. Ba mai mult sunt satioase si contin si lichide. Telina, ajuta foarte mult in dieta asadar, daca-ti place nu ezita s-o rontai. Dintr-un lujer de telina obtii 10 calorii si 1 gram de fibre.

Si in final, legumele sunt super bune atunci cand simti ca nu te poti satura. Contin fibre si au mult mai putine calorii ca produsele din carne sau cerealele asa ca sunt bine venite.

Mira A. Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *