Mersul pe jos: 5 motive sa il practici cat mai des

Hai sa incepem cu intrebarile si mustrarile de constiinta: tu cat de des practici mersul pe jos? Cand a fost ultima data cand te-ai plimbat in parc, la pas lejer? Cand ai luat ultima data autobuzul si scarile? Sau, cand ai fost ultima data pe jos la piata sau supermarket?

In primul rand, trebuie sa stiti ca nu sunt intrebari care sa acuze. Sunt doar intrebari ca sa va ajute sa constientizati ca cea mai de baza forma de miscare a noastra (mersul pe jos), este cam lasata intr-un colt. In zilele noastre moderne preferam masina, liftul, si datul cu scaunul de birou.

Cel putin 10.000 de pasi pe zi

Asta e numarul recomandat de specialisti: 10.000 de pasi zilnic. De ce? Ei bine, asta inseamna in jur de 8 kilometri zilnic dar nu te speria! Tradus in activitate pentru sanatate, inseamna doar 30 de minute de exercitiu moderat. Totusi, daca te tii de treaba, ai sa ajungi ca la finalul unei saptamani sa atingi limita de exercitiu recomandata de specialisti

Chiar daca pare mult, mersul pe jos in ritmul recomandat nu te va duce departe din punct de vedere al greutatii. Da, te vei simti mai bine si vei avea mushi tonifiati la picioare, dar cam asta e. In functie de telul final, mersul pe jos trebuie modificat astfel incat sa se potriveasca. Astfel:

  • Tonifiere musculara sau recuperare – e bine sa incepi cu 5000 de pasi zilnic si sa adaugi in functie de cum simti tu ca e bine
  • Slabire – daca te mentii la cei 10.000 de pasi, vei slabi undeva la 0.5 kg pe saptamana. Daca vrei mai mult, va trebui fie sa cresti ritmul exercitiului fie durata acestuia. Totusi, nu grabi prea rare procesul, specialistii recomanda o slabire mai inceata dar sigura.
  • Mentenanta – dupa ce ti-ai atins telul, trebuie sa te si mentii. Pentru asta, jumatate de ora de mers pe jos e cu siguranta eficienta. Conform studiilor efectuate la Harvard, exercitiile regulate reduc riscul de accident vascular cu 20%.

Mersul pe jos: cum il masuram?

Pentru ca traim intr-o lume in care mersul pe jos a devenit o activitate sportiva si nu o necesitate, cred ca nu ne-ar strica sa avem si o masuratoare a succesului nostru in pasi facuti zilnic. Mai ales ca tot am discutat despre cei 10.000 de pasi zilnic.

Dar, vesti bune! In era bratarilor fitness si a smart watch-urilor, avem o gama larga de produse la dispozitie. Mai jos am sa numesc cateva care sunt intr-adevar eficiente si te ajuta sa-ti dai seama de nivelul general de activitate (nu doar de mersul pe jos).



Top 5 dispozitive pentru masurat activitatea zilnica

#1: Fitbit

mersul pe jos fitbit

Fitbit e destul de accesibila ca pret si poate fi purtata oriunde. Are un design elegant, e simpla si vine in mai multe culori si forme, deci ai de unde alege. Ba mai mult, comunica cu o gama larga de telefoane si iti monitorizeaza acticvitatea de-a lungul zilei. La final, aplicatia creeaza grafice care iti arata clar si la obiect cat de mult te misti in general. Poate fi un factor extrem de motivant in special daca esti genul ‘lasa ca ies maine la alergat’.

O poti gasi aici

#2: Garmin VivoSmart HR

mersul pe jos garmin

Daca esti interesat/a de o combinatie intre un fitness tracker si un smart watch, Garmin vine cu produsul ideal. In primul rand produsul vine cu un design foarte finut si elegant, rezistent la apa si praf. Ecranul afiseaza notificari si mesaje iar aplicatia de fitness te ajuta sa iti stabilesti diverse puncte de reper in planul de slabire sau mentenanta.

O poti gasi aici

#3: Ecranul Misfit 

mersul-pe-jos-misfitCu ecranul de la Misfit, ai parte de mai multe produse intr-unul singur. De exemplu, poti sa cumperi si un set de curele si sa-l porti ca un ceas sau poti sa cumperi un accesoriu gen colier si sa-l porti la gat. Dar, cel mai simplu, il lasi asa cum l-ai cumparat si il poti agata de haine sau papuci dupa preferinte.

Il poti gasi aici

#4 Un Pedometru

mersul pe jos pedometru

Daca vrei ceva mai simplu si mai ieftin, un pedometru iti va fi de folos. Monitorizeaza nr de pasi si calculeaza nr de calorii arse in functie de viteza de mers si de durata activitatii.

Il poti gasi aici.

#5: Dispozitiv pentru masurarea ritmului cardiac

mersul-pe-jos-ritm-cardiac

Daca preferi sa practici mersul pe jos intr-un ritm foarte alert (gen power walk) sau faci jogging sau alte activitati care iti stimuleaza ritmul cardiac, atunci e de preferat un dispozitiv care iti spune cate batai pe minut inregistrezi. Astfel, vei putea sa iti monitorizezi nivelul de sanatate mult mai usor.

Il poti gasi aici.

In final, tot ce pot sa spun este ca mersul pe jos e o activitate complexa care nu trebuie ignorata. Daca pleci in vacanta, intr-o locatie noua, nu lua autobuzul sau metroul. Viziteaza cat de mult poti la pas. Daca iesi in parc cu copilul, plimba-te cu el sau ea de manuta si arata-i lucuri noi. Daca iesi cu catelul, la fel. Stam jos peste 50% din zi si nu e cazul ca atunci cand iesim afara sa cautam prima banca!

 

Mira A. Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *