Exercitii la birou: 5 motive sa alegi o minge de gimnastica in loc de scaun

Tu cate ore stai pe scaun zilnic la birou? Si cand nu esti la birou, cat timp petreci stand pe ceva moale si confortabil? Conform studiilor, statul pe scaun/canapea/pat este foarte periculos si creste riscul de moarte prematura cu pana la 40%.

Stiu ca asta ati mai auzit asa ca hai s-o luam mai concret. Cu ce ne afecteaza statul pe scaun asa de tare? Stand pe scaun ore la randul, urmatoarele lucruri se intampla in corpul nostru:

  • Activitatea electrica in muschii picioarelor este diminuata;
  • Rata de activitate a metabolismului incetineste drastic. Asta inseamna mai putine calorii arse pentru activitatea organelor si implicit, ingrasare;
  • Nivelul enzimelor care ajuta la descompunerea grasimii scade la 90%;
  • Dupa numai 2 ore de stat jos nivelul colesterolului bun scade cu pana la 20%;
  • Dupa 24 de ore de stat in continuu, nivelul de eficienta al insulinei scade cu 24%, crescand riscul de diabet.

V-ati speriat? Eu una simt ca ma cam incolteste spaima.

shutterstock_326111015

Pentru o colectie de mingi de gimnastica, click aici

Cum sa scapi din scaun cu viata?




In primul rand trebuie sa constientizam ritmul in care ne distrugem sanatatea. Avem zile intregi in care ne asezam pe scaun dimineata si ne ridicam abia seara cand am finalizat de pus in ordine ce aveam de facut. Expertii recomanda sa te ridici de pe scaun la fiecare ora si sa mergi sau sa te misti macar 10 minute. Asta pe langa exercitiile de la sala!

Ei bine, eu zic ca a venit momentul sa scoatem scaunul de birou complet din viata noastra! O fi el comfortabil si frumos, dar parca nu se merita sa-i donam cativa ani din viata. In loc, expertii recomanda mingea de gimnastica. Da, mingea aia mare si albastra pe care ai cumparat-o acu cativa ani si de atunci te impiedici de ea prin casa! Nu rade, s-ar putea sa-ti salveze viata! Hai sa vedem si de ce.

minge_gimnastica

Minge gimnastica, 75 cm

#1: Te forteaza sa stai drept

Acu spune drept, cat de cocosat/a stai in scaun? Ei pe minge nu prea poti sa iti strambi coloana pentru ca trebuie sa o balansezi. Coincidenta sau nu, pozitia de balans perfect e tocmai cea in care coloana vertebrala e dreapta si perfect aliniata cu capul si soldurile. Faptul ca mingea te obliga sa stai drept, te va ajuta sa-ti imbunatatesti sanatatea coloanei si va reduce durerile de spate.

#2: Te obliga sa schimbi pozitia intregului corp

In scaun nu trebuie sa te misti prea mult pentru a raspunde la telefon sau a semna un document pe care ti-l da un coleg. Cu mingea insa, cea mai mica schimbare de unghi te va forta sa-ti schimbi complet pozitia.

#3: Iti imbunatateste echilibrul

Da, va fi un pic greu la inceput si e posibil sa te dai cu rotile in sus de vreo cateva ori. Totusi, odata ce creierul si muschii se vor obisnui sa fie activi, statul pe bila va deveni un joc de copii. Ba mai mult, iti vei imbunatati echilibrul si iti vei invata creierul sa fie mai constient de ce se intampla in jurul tau.

#4: O circulatie mai buna

Cand stai pe scaun, vasele sanguine sunt sugrumate intre corp si scaun. Asta duce in timp la probleme de circulatie si alte afectiuni pe care nimeni nu si le doreste. Cu mingea, materialul fiind flexibil, vasele tale sunt protejate pe toata perioada „sederii”.


#5: Arzi extra calorii si iti tii muschii abdominali in alerta

Pentru a mentine balansul, muschii abdominali vor fi mai tot timpul in tensiune. La fel se intampla si cu muschii feselor si cei ai picioarelor. Chiar mai mult, odata ce te obisnuiesti cu noul scaun vei incepe sa faci mini-miscari de fitness fara sa-ti dai seama. Toate acestea, inmultite cu nr de ore pe care il petreci la birou se vor face simtite in cateva luni.

Diferenta fizica nu va fi prea mare pentru ca efortul nu este sustinut si nici intens, dar te vei simti mai energic/a si unele haine iti vor veni mai bine.

minge_gimnastica-2

Minge de gimnastica, 65 cm

In incheiere

In speranta ca cele de sus va vor fi de ajutor, mai mentionez faptul ca trebuie sa fiti atenti la dimensiuni cand alegeti un astfel de scaun. Mingea treabuie sa va ofere o pozitie similara cu cea oferita de un scaun si picioarele trebuie neaparat sa atinga podeaua.

Daca ideea vi se pare buna dar stati prea mult in scaun pentru a o aplica in intregime, incercati cateva ore pe zi macar. Veti simti cu siguranta o diferenta dupa un timp.

Mira A. Author

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *