Ce sa mananc sa am energie in timpul exercitiilor?

Ai simtit vreodata ca n-ai destula energie? Chiar si gandul de a te urca pe banda de alergare te face sa te invelesti mai bine in patura dimineata? Ei bine, toate astea sunt cumva normale atunci cand nu te alimentezi corect. Pus simplu, ai nevoie de carburant de cea mai buna calitate pentru a crea energia necesara unui set de exercitii reusit. Dar, ce sa mananc sa am energie?

ce-sa-mananc-sa-am-energie

Adevarul este ca nu stim cum sa ne planificam mesele de-a lungul zilei pentru a fi alimentati corect. De exemplu: tu mananci inainte de exercitii? Dar dupa? Daca da, ce mananci? Daca intrebarile astea te-au lasat mai confuz decat erai la inceputul articolului, nu-ti fa griji. Ne-am interesat pe la specialisti si am aflat cam ce ar trebui sa mananci inainte si dupa exercitii. Avem mai multe optiuni ca nu toata lumea mananca la fel, asadar, arunca o privire mai jos si vezi ce ti se potriveste.

Ce sa mananc sa am energie inainte si dupa exercitii?

Inainte de sala, cel mai bine este sa faci un amestec de carbohidrati simpli si complecsi cu proteine. Astfel energia castigata din masa de dinainte nu se va pierde de la primele ridicari de gantere si vei avea destula forta sa faci exercitiile corect.

Atentie! Nu trebuie sa mananci pana la saturatie inainte de exercitii si nici sa te ‘bucuri’ de fast-food! Daca mananci prea mult sau bagi grasimi, nu vei primi energie ci vei fi doar somnoros ceea ce e total contraproductiv!

Acum ca ne-am inteles, hai sa vedem ce fel de produse ar trebui sa avem in farfurie.

Ce sa mananc inainte de exercitii

#1: Paine integrala prajita cu 1 banana

ce-sa-mananc-sa-am-energie-banana

Pe o felie de paine prajita insira feliute de banana (poti inlocui banana cu un alt fruct). Pentru mai multe energie, poti sa ungi painea cu unt de arahide si sa presari niste scortisoara deasupra. Pe langa faptul ca va fi delicioasa, aceasta gustare te va tine in sah exact cat ai nevoie.

E combinatia perfecta intre carbohidrati complecsi pentru eliberare lenta de energie si fructe pentru un boost de energie (bananele sunt fenomenale pentru antrenamente dificile datorita continutului ridicat de potasiu). Scortisoara este foarte buna pentru a stabiliza nivelul de zahar in sange si imbunatatirea functionarii creierului asadar n-ar trebui s-o ignori!

Cantitate recomandata: 2 felii maxim inainte de antrenament!

#2: Iaurt grecesc combinat cu fructe uscate, alune, si fulgi de ovaz

ce-sa-mananc-sa-am-energie-iaurt

O gustare delicioasa si un super boost de energie! Mixul de adaugat in iaurt se gaseste in comert, dar ai grija sa te tii departe de cel care contine bucatele de ciocolata sau alte chestii dulci – fructele uscate sunt destul zahar pentru o gustare inainte de antrenament.

Fructele uscate sunt foarte bune pentru un boost rapid de energie in timp ce semintele si alunele sau nucile din mix vor intra in functiune cam pe la jumatatea exercitiilor, mentinand un nivel de energie ridicat.

Cantitate recomandata: Maxim 200 de grame inainte de antrenament (fii zgarcita cu mixul)!

#3: Smoothie

smoothie-de-capsuni

Amesteca feliute din fructul tau preferat cu iaurt grecesc si boabe de granola si pune totul in blender. Consuma cu placere cu jumatate de ora inainte de antrenamet si bucura-te de energie!

Cantitate recomandata: maxim 1 cana medie.

#4: Fulgi de ovaz cu fructe proaspete

ce-sa-mananc-sa-am-energie-ovaz

Ovazul e prietenul celor care se antreneaza pentru energia obtinuta se elibereaza lent. Asta inseamna ca vei avea resurse pentru toata durata exercitiilor. Daca adaugam si ceva fructe e rost de o gustare delicioasa si satioasa inainte de sala si vei avea si un boost initial de energie bine-meritat.

Cantitate recomandata: un bol mic

Ce sa mananc sa am energie dupa exercitii?

Acum ca ai idee despre ce sa mananci inainte de exercitii, e cazul sa ne gandim si al perioada de dupa. Dupa exercitii corpul se afla in modul de recuperare asa ca avem nevoie de alimente bogate in nutrienti. Iata aici cateva idei de meniu pentru dupa o runda zdravana la sala:

  • Piept de pui cu legume la gratar – Delicios, usor si bogat in proteine.
  • Omleta cu rosii – Ouale sunt bogate in proteine si ajuta la recuperarea si cresterea musculara.
  • Somon cu cartofi dulci – Somonul ajuta la reglarea nivelului de insulina si protejeaza incheieturile. Cartofii dulci ajuta la restaurarea nivelulului de glicogen din muschi.
  • Sandwich cu paine integrala, ton, humus si spanac. 

Acum  e momentul sa ne gandim si la ce exercitii vrem sa facem nu? Noi va recomandam cateva seturi excelente de exercitii pentru acasa

Mira A. Author

Comments

    Ioan

    (December 9, 2015 - 22:04)

    Ca sa ti dieta aceasta trebuie sa ai si bani, vad ca contine somon piept de pui si ton,iar in valea jiului este cam greu nu sunt locuri de munca si salariile sunt extrem de mici.
    Ideia de slabit e buna sunt sigur dar este si greu de tinut cred, mai ales pe termen lung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *