9 Obiceiuri Nesanatoase in Alimentatie si Comportament care duc la Kilograme in Plus

Ne tot intrebam cum sa facem sa dam jos kilograme si de ce lucrurile nu merg cum vrem, nu? Totusi, rar ne gandim ca avem anumite obiceiuri nesanatoase in alimentatie si comportament care ne tin departe de scopul de a slabi. Tu stii care sunt ale tale?

Astazi vom vorbi atat despre obiceiurile nesanatoase in alimentatie cat si despre cele de comportament pe care de obicei le treci cu vederea. In mod normal esti atat de obisnuit(a) cu astfel de mici obiceiuri incat nici nu iti dai seama de ele pana nu ti le arata altcineva. Asadar, te rog sa citesti fara sa te consideri judecat(a), si la final sa-ti analizezi comportamentul. Cu siguranta ai cateva obiceiuri nesanatoase care te tin departe de greutatea ideala!

#1: Obiceiuri nesanatoase de comportament – nu dormi indeajuns

Stiu, nu prea e obicei pentru inainte de culcare, dar e un obicei extrem de important. Un adult, trebuie sa doarma cel putin 7-8 ore pe noapte pentru a se simti odihnit. Bineinteles, conteaza si ora la care te bagi in pat – de preferabil inainte de 11 seara.

Obiceiuri nesanatoase in alimentatie si comportament

De ce trebuie sa dormi deajuns? Lipsa de somn duce la:

  • Incetinirea metabolismului (deci vei arde caloriile consumate mai incet)
  • Senzatie de foame crescuta (stii cum in jur de 11, 12 noaptea iti vine ideea ca o pizza ar merge numa bine?)
  • Senzatie permanenta de oboseala ceea ce duce la mai putina activitate fizica.

#2: Obiceiuri nesanatoase in alimentatie – o cina copioasa

Obiceiuri nesanatoase in alimentatie si comportament

Pentru multi dintre noi cina este singura masa pe care o consumam cat de cat linistiti si cu familia. Totusi,  e recomandat sa eviti mancarurile grele si grase care au nevoie de mult timp sa se digere complet. Vorba veche – daca te duci la culcare cu burta plina n-ai sa dormi bine.

Specialistii recomanda sa consumam legume si proteine la cina si sa evitam mancatul in fata TV-ului (te face sa mananci mai mult). Ba mai mult, mancarea prajita trebuie sa lipseasca complet de pe masa ta!



#3: Comportament – te bagi direct la somn dupa cina

E normal sa te ia cu un somn mai dulce decat dulcele dupa o zi nebuna la munca si o cina delicioasa. Totusi, e bine sa astepti cel putin 2 ore dupa masa si abia dupa sa consideri somnul. Altfel, te poti trezi cu probleme de digestie iar celulele adipoase se depun mai usor.

#4: Alimentatie – mancaruri picante la cina

Ca tot ne invartim in jurul subiectului cina, nu e bine sa mananci picant. Pe langa faptul ca nu prea ai sa dormi bine, condimentele iuti pot duce la senzatia de arsura pe esofag iar digestia nu se va realiza cum trebuie.

Prin asta nu trebuie sa se inteleaga ca mancarurile picante trebuie evitate – ele sunt chiar recomandate pentru slabire. Doar nu la cina.

#5: Obiceiuri nesanatoase in alimentatie – carbohidrati si dulce la cina

Obiceiuri nesanatoase in alimentatie

La fel ca cu mancarea iute, carbohidratii te vor tine treaz mai toata noaptea. Carbohidratii contin zaharuri care duc la un boost de energie pe care nu prea ai unde sa-l consumi. La fel si cu desertul – daca iti place sa inchei cina cu o prajitura sau o felie de placinta, nu e bine. E de fapt unul dintre acele obiceiuri nesanatoase care cu siguranta ajuta la depunerea unui strat crescand de grasime.

Poti consuma un fruct daca vrei, dar e bine sa te limitezi la atat.

#6: Comportament – Sari peste masa de seara

Stiu ca pare o idee buna la inceput (mai ales ca am enumarat atatea obiceiuri nesanatoase  legate de cina) dar nu e bine sa renunti la masa de seara. In primul rand nu vei pierde prea mult in greutate deoarece metabolismul va fi incetinit.

Ba mai mult, vei adormi cu gandul la mancare si dimineata vei fi mult mai flamand decat in mod normal. Asta duce la un mic dejun mai bogat in zaharuri si grasimi.

#7: Alimentatie – alcool si cafea inainte de somn

In primul rand alcoolul contine destul de multe calorii (vezi aici mai multe) iar cafeaua este prin definitie un factor care duce la un boost de energie. Asadar, vei avea un somn dificil si agitat ceea ce duce la o senzatie crescuta de foame dimineata.

Daca chiar vrei sa bei ceva inainte de somn, o cana de lapte cald sau un ceai de tei sunt cele mai bune alegeri.

#8: Comportament – stai pe telefon sau tableta pana adormi

Obiceiuri nesanatoase in alimentatie

Probabil ai mai auzit asta, dar pe lista de obiceiuri nesanatoase, intra si navigatul de seara. Chiar dacastai doar pe Facebook sau iti verifici ultimele mesaje si mail-uri pe ziua respectiva, lumina emanata de dispozitive iti afecteaza starea somnului.

De asemenea, frecventele folosite pentru a comunica cu reteaua, duc la lipsa de somn. Specialistii recomanda sa renunti la telefon si/sau tableta cu cel putin 1 ora inainte de culcare si sa citesti o carte pana adormi.

#9: Obiceiuri nesanatoase de comportament – te culci tarziu

In ziua de azi, e greu sa fii in pat la 10 si sa adormi pana la 11. Avem multe de facut, multe de vazut, si multe de jucat. Totusi, ritmul natural de somn incepe odata cu apunerea soarelui si se termina odata cu rasaritul. Asa suntem invatati din vremuri antice si chiar daca te trezesti mai tarziu dimineata, somnul nu va ma fi de aceeasi calitate.

Mira A. Author

Comments

    […] Aceste bratari sunt special realizate pentru a-ti monitoriza activitatea atat in timpul zilei cat si noaptea. Astfel vei sti cate calorii consumi, cata activitate faci in mod real, si cum iti e somnul. Daca inca nu stii care e legatura dintre kilogramele in plus si somn, e bine sa citesti si despre obiceiurile nesanatoase care te impiedica sa slabesti. […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *